Alternatory Wrocław – nowe czy regenerowane?

Gdy alternator w naszym samochodzie odmówi posłuszeństwa, trzeba go wymienić na nowy. I tutaj pojawia się pytanie: nowy czy regenerowany? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Alternatory Wrocław – skąd się wzięły i co robią?

Hasło „akumulator” czy „rozrusznik” jest znane każdemu zmotoryzowanemu kierowcy. Bez sprawnego alternatora samochód nie ruszy z miejsca. Akumulator znany jest światu już od końca XIX wieku. W 1891 roku Nikola Tesla skonstruował i opatentował pierwszy na świecie alternator. Było to wydarzenie bez precedensu, bowiem ledwie 100 lat później wszystkie produkowane samochody zaczęły być wyposażane w jego produkt. Alternatory pełnią w autach bardzo ważną rolę, wytwarzają one prąd podczas pracy silnika i magazynują go w akumulatorze. Jednak zanim stał się tak popularny, alternator musiał zgodzić się z dominacją prądnicy prądu stałego. Do początku lat 90. ubiegłego stulecia to właśnie ona napędzała w prąd wszystkie samochody. Powodem panowania prądnicy prądu stałego był jej koszt. Akumulatory, czyli prądnice prądu przemiennego były o wiele droższe, a ich montaż nieopłacalny. Dopiero rewolucja na rynku motoryzacyjnym przyniosła zmiany. Gdy producenci zaczęli instalować w swoich samochodach więcej elektroniki, prądnice prądu stałego były stopniowo wypierane z rynku. W przeciwieństwie do alternatorów, stały się one mało wydajne oraz ulegały częstym awariom.

Nowe czy używane?

Obecnie alternatory są obecne we wszystkich współczesnych samochodach. Są one również, jak każda część, narażone na zużycie. Oznacza to, że trzeba je wymieniać. Pytanie, jakie postawiliśmy na początku brzmiało, jak to zrobić. Czy alternatory Wrocław lepiej wymienić na nowe, czy kupić egzemplarz zregenerowany? Wszystko zależy od tego, jaki mamy model samochodu. Marka bardzo często jest wyznacznikiem ceny, szczególnie gdy nasz samochód nie należy do najpopularniejszych modeli. Z pewnością trudniej znaleźć w Polsce alternatory do japońskiego Daihatsu niż niemieckiego Volkswagena. W takim wypadku możesz nie mieć wyboru i zmuszony będziesz brać to, co jest. Jeżeli jednak jesteś właścicielem „typowego” auta, masz możliwość kupna nowego lub zregenerowanego akumulatora. Ten pierwszy nie zawsze jest opłacalny, zwłaszcza, gdy twoje auto ma już swoje lata. Nowy akumulator może kosztować od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Jeżeli nie dysponujesz taką gotówką, warto poszukać akumulatora po regeneracji. Jest on zdecydowanie tańszy i nie różni się wiele od nowego. To sprzęt naprawiony, oczyszczony i przetestowany, na który sprzedawca bardzo często daje gwarancję.

Recommended For You

About the Author: kartuzy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *